onsdag 4 mars 2015

Val som berör

Jag har alltid tyckt att skolan har varit roligt bara för att man har kunnat vara med sina kompisar och efter att man har flyttat och man har bytt skolan rätt mycket så började jag känna att det var svårare att få kompisar bara för att det är så himla mycket med att man måste ha en viss stil för annars så kommer man inte med i det gänget. Man måste har smink på sig och massa annat. Det finns många som börjar att bli kaxigare och det gör det svårt att få nya kompisar bara för att man inte ha den självkänslan. 

När jag en dag fick reda på att vi skulle flytta ännu en gång bara för att mina föräldrar hade fått bättre jobb så kändes det hopplöst. Det är svårare varje dag i skolan och man måste vara på ett visst sätt för annars så passar man kanske in och då får man inte några kompisar och då är man helt själv. Men en sak jag visste stämde det var att jag saknar min gamla skola och mina andra kompisar som jag har varit med sedan jag var lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar